Tonkababos fehér csokoládé fagylalt málnával és csokoládéroppancsokkal

A legutóbbi fagylaltomnál kaptam a tippet, hogy fehér csokoládéval is jó ám a tonkabab. Persze, hogy kipróbálós. A végeredmény nagyon finom lett, bár a fehér csoki édeskés ízéért kevésbé rajongok, így inkább maradnak a jövőben a kakaótartalmú csokik. A napokban pedig valakinél láttam, hogy a tonkababos fehér csokit málnával házasította, beleszerettem, így jött mellé a málna is. Gyönyörű édesség volt, de akárhogy is kerestem, nem találtam már.

Hozzávalók:

500 ml teljes tej
5 tojás sárgája
100 g cukor
1 tk. vanília-kivonat
1 tonkabab
150 g fehér csokoládé
300 ml zsírdús tejszín
50 g étcsokoládé
100 g málna

A tejbe belereszelem a tonkababot (természetesen enélkül is elkészíthető), hozzáadom a vaníliát és felforralom. Közben a tojások sárgáját a cukorral elkeverem, vékony sugárban, állandó keverés mellett felöntöm a tejjel. Ennél a lépésnél nagyon kell figyelnünk, hogy meg ne főjön a tojás! A keveréket visszatöltöm a lábasba, lassú tűzön besűrítem a krémet. Türelem, lassan fog sűrűsödni, de ne tekerjük fel a lángot, ki ne csapódjon a tojás. Az elkészült krémbe még melegen elkeverem a fehér csokoládét, hagyom hűlni, majd belekeverem a tejszínt is. Hűtőbe teszem éjszakára.

Előkészítem az előzetesen behűtött fagylaltgépet, elindítom, beleöntöm a fagylalt alapot és 30 percig dolgoztatom a gépet. (Ha gép nélkül készítjük, tegyük egy műanyag dobozban a fagyasztóba, fél óránként keverjük át botmixerrel vagy villával 5-6-szor.) Étcsokoládét olvasztok és a meleg csokoládét a hideg fagylaltra csurgatom, így azonnal roppanós csíkok fagynak bele. Beledobálom a málnaszemeket, ha szükséges, még kicsit hűtöm tálalás előtt.

Megjegyzések

  1. Nagyon fini lehet,el is nyalakodnék most egy -két gombóccal belőle.Tonkababot még sosem használtam,nagyon furdalja már az oldalamat milyen is lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtan próbáld ki anélkül is, bár én nagyon szeretem a fűszeres fagyikat, a tonkababért meg köztudottan megőrülök. :-)

      Törlés
  2. Szerelem. Én imádom a fehércsokit...tonkababot még sosm használtam. Alig várom, hogy szerezzek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsófi, a tonkabab vagy nagyon be fog jönni Neked vagy nagyon nem, de szerintem az első. :-)))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések