Chilis-fűszeres bonbon

Meg voltam lőve, hogy milyen pluszt tudnék belevinni egy chilis bonbonba, anélkül, hogy túlzásokba esnék. Először készítettem egy erős paprikás pálinkával ízesített chilis ganache-t, de borzalmas lett. Olyat pedig nem adok ki a kezemből, ami nekem sem ízlik. Aztán elindultam forrócsoki vonalon, így jött a narancshéj, a fahéj, a gyömbér, végül pedig csatlakozott a rózsabors és a tarkabors. Jómagam csak a fényképezett példány felét kóstoltam, huhh, ennyi elég is volt. Rettentő csípős lett, de pozitív visszajelzést kaptam róla, ennek pedig mindennél jobban tudok örülni. A rózsabors és a chili minden más ízt magával rántott, de mégis így volt egész.


Hozzávalók:

220 g 80%-os Callebaut étcsokoládé (Kumabo, afrikai termőterületekről származó csokoládé)
1%-nyi porított kakaóvaj

60 g 75%-os csokoládé
50 ml tejszín (állati, 30%-os)
1 kk. chili
egy csipet fahéj
1/2 kk. őrölt gyömbér
3 tekerésnyi tarkabors
szárított, kandírozott narancshéj és rózsabors

A tejszínt felforralom a fahéjjal, chilivel, a gyömbérrel és a tarkaborssal. Leveszem a tűzről és elkeverem benne a 75%-os csokoládét. Félreteszem hűlni.

A csokoládét temperálom a kakaóvajjal, elkészítem a bonbonhüvelyeket. Rövid hűtés után mindegyikbe szórok néhány szem rózsaborsot és narancshéjat, majd nyomózsákból ráadagolom a csípős ganache-t helyet hagyva a talpaknak. 30 percre hűtőbe teszem, majd a maradék újratemperált csokoládéval lezárom a bonbont. 40 percre hűtőbe teszem, végül pedig kifordítom a formából a kész bonbonokat.

Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki! El nem tudom képzelni hogy milyen egy csípős bonbon. Ezeket már a nagyon fanatikus csokoládé rajongók szerethetik.Én maradok a gyümölccsel töltött krémes bonbonoknál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes kipróbálni a fűszeres csokoládékat is, nagyon jól tudnak harmonizálni.

      Törlés
  2. Hmm, imádom a chilit, a csokival párosítva főként, szóval jöhetne egy kis kóstoló.

    VálaszTörlés
  3. Sosem kóstoltam még csilit csokival...Itt lenne az ideje. Milyen jópofa formád van! Nagyon szépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ő még az első darab volt. :-) Szerintem jó élmény próbálgatni.

      Törlés
  4. Fb.on írtam már, hogy mennyire imádnám :) De jelzem itt is, hogy számomra nagyon tetszetős bonbont készítettél ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Panna, egyszer valahogy összehozzuk azt a kóstolót. :-)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések