Te mit teszel az egészségedért és a környezetedért?


Petra továbbította nekem ezt a kérdést. Ajánlom, olvassátok el a válaszait, mert zseniális! :-)

Azt nem állítom, hogy mindent megteszek, mert messze nem, de azért vannak apróságok.

Régebben mindenért kicsit többet tettem, de már mások a prioritások.

A szemetet szelektíven gyűjtjük, amiért mindig megkapom a magamét, mert el kell vinni a szelektív kukákig, ez pedig általában a férjem dolga. :-P Ami szerencse, hogy kb. 200 méteren belül két szelektív hulladékgyűjtő is van. Mivel rengeteg ásványvizet iszunk, ez különösen fontos.

A befőttes üvegeket általában újrahasznosítom, így ezek sem kerülnek a kukába.

A lakásunkat úgy rendeztük be, hogy minden a lehető leginkább energia- és víztakarékos. Kivéve a tévénk, amink miatt a paksi erőműben még dolgozhatnak :-).

A vízzel a kütyük ugyan spórolnak, én kevésbé, ez az egyik nagy hibám, imádom magamra folyatni a vizet.

Persze, a lemerült elemeket mi is speckó gyűjtőbe tesszük, de nem használunk sokat.

A nylon zacsikat én elkérem a boltban, de újrahasznosítjuk, pelus kerül bele - hát ez van, ha babó van a háznál...

Legtöbbször olívaolajat használok, de imádom a vajat, ezért elég sokat használok, ahogy zsíros állati tejszínt is, szóval nem teszek túl sokat. Azért próbálok egészséges dolgokat csempészni az étrendünkbe. A férjem nagy ellenálló és nem nagyon eszi a zöldséget. Húsból soványat veszünk, főleg szárnyast, de ez csak miattam van. :-) Olajban szinte soha nem sütök.
Nem vetem meg az egészségtelen ételeket, de próbálom én elkészíteni, hogy legalább ne szemetet együnk. A házi pizza meg kifejezetten fergeteges. Azért egy-két havonta belefér egy meki.
A cukros löttyökről leszoktunk és szinte csak ásványvizet iszunk.
Az alkoholt nem vetem meg, de csak a minőségit iszom meg. :-)
A zöldséget és a gyümölcsöt igyekszem a piacról beszerezni, talán kicsit jobb, mint a hipermarketből.

Röviden ennyi. A kérdést továbbítom Pannának.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések