Olajos piskóta készítése lépésről-lépésre


Szerintem a létező legjobb piskóta. Finom, nem szárad ki, nem esik össze, szóval mindent tus, amit egy jóravaló piskótának tudnia kell. :-)

A receptet Kiskukta blogján láttam, azóta is ezt használom.

18 cm-es forma:
100 g cukor + 40 g a habba
175 g liszt
½ cs. sütőpor
75 ml olaj
75 ml tej
2 nagy tojás


22 cm-es forma:
150 g cukor + 60 g a habba
260 g liszt
2/3 cs. sütőpor
110 ml olaj
110 ml tej
3 nagy tojás


26 cm-es forma:
200 g cukor + 80 g a habba
350 g liszt
1 cs. sütőpor
150 ml olaj
150 ml tej
4 nagy tojás


Elkészítés:

Felverjük a tojások fehérjét lazára egy csipet sóval.


Hozzáadjuk a habhoz kimért cukrot és kemény habbá verjük.


A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük.



Hozzáadjuk az olajat és a tejet, ismét elkeverjük.


A sütőporos lisztet hozzáadagoljuk és simára keverjük.


Beleforgatjuk a hab felét határozott mozdulatokkal, majd a másik felét is, de ezt már óvatosan.


Sütőpapírral kibéleljük a forma alját, beleöntjük a masszát. A széleken kissé felhúzzuk a tésztát.


175 fokra előmelegített sütőbe tesszük. A nagyobb adagot 35-40 percig, a kisebbet 30-35 percig süssük a sütő közepén.


Végezzünk tűpróbát, ha kész, az a jó, ha már nem ragad rá a tésztánk a fogvájóra. Én még kb. 5 percig bent szoktam pihentetni a piskótát a lezárt sütőben, így jobban megszilárdul.


Néhány perc elteltével körbevágom a piskótát, hogy le tudjam választani a forma faláról, sütőrácsra borítom, lehúzom az aljáról a sütőpapírt és egy kicsit lenyomkodom, persze csak óvatosan.


Hagyom hűlni. Nekem mindig kicsit púpos marad és a tetején a középső rész nem sül meg szárazra, de ezt mindig levágom, hogy egyenletes legyen.

Készen is áll a piskótánk a további felhasználásra.

Készíthetjük kakaósra is, ilyenkor a kakaó súlyát vonjuk le a lisztből.

Tehetünk bele darált dióféléket is, persze ilyenkor is számoljuk le a lisztből.

Én kakaó helyett kb. 5 dkg olvasztott csokit is szoktam használni, így talán finomabb.

Ha akarjuk, színezhetjük is ételfestékkel.

Jó sütögetést! Remélem, hasznos volt a bejegyzésem.

Megjegyzések

  1. Nagyon jó, hogy megmutattad, mert ezzel a recepttel még soha nem készítettem. Ki fogom próbálni. :))))

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy hasznos, így legalább megérte ennyit fotózni. :-)

    VálaszTörlés
  3. Szögletes tortasütőhöz milyen arányok kellenek Sürgős lenne!! köszi Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna, nem nagyon értem a kérést. Az arányok ugyanazok. És a szögletesből még a mérete nem derül ki.

      Törlés
  4. 50 perce sütöm és a közepe még mindig folyik.... :-(

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések